Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 301 941 topran

Zestaw osłon, wał napędowy 301 941 TOPRAN

301 941 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
31.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
5 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

301 941

producent:

TOPRAN

Zestaw pełny 
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 28
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
Wysokość [mm] 83
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 301 941 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 28/62) (dł.83) (kpl.) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C3 I, C3 II, C3 PICASSO, C3 PLURIEL, C4 I, DS3, XSARA, FORD FOCUS I 1.0-2.0D 04.93-

Zestaw osłon, wał napędowy 301 941 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy 301 941 producenta TOPRAN

PEUGEOT

328788, 328788S

CITROËN

328788, 328788S

FORD

1117223S, 1349166, XS4J4A084BB

numery OEM:
CITROËN      3287 88
CITROËN      3287 88S
FORD      1 117 223S
FORD      1 349 166
FORD      XS4J4A084BB
PEUGEOT      3287 88
PEUGEOT      3287 88S

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 301 941 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.