Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Mitsubishi LANCER IV (C6_A, C7_A) 1.6 GLX (C63A) (1989.08-1992.08) 124km » 302 379 topran
wybrany samochód: 
Mitsubishi Lancer Iv (c6_a, C7_a) 1.6 Glx (c63a) (1989.08-1992.08) 124km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Osłona, wał napędowy 302 379 TOPRAN

302 379 Osłona, wał napędowy TOPRAN
19.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Środa:5 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

302 379

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Ilość na oś2
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm]25
Średnica wewnętrzna 2 [mm]74
Wysokość [mm]99
Materiał osłonyGuma
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 302 379 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 25/74) (dł.99) (kpl.) pasuje do: FORD MONDEO III 2.0D/2.5/3.0 10.00-03.07
numery OEM:
FORD      1S7W3L537BA
FORD      4 106 430

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 302 379 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.