Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz SPRINTER 3-t Platforma / podwozie (B903) 313 CDI (903.611, 903.612, 903.621, 903.622) (2000.04-2006.05) 129km » 02.19.304 trucktec automotive gmbh
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Sprinter 3-t Platforma / Podwozie (b903) 313 Cdi (903.611, 903.612, 903.621, 903.622) (2000.04-2006.05) 129km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 02.19.304 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

02.19.304 Pasek klinowy wielorowkowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH
57.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:2 szt.

    Ocena:
numer części:

02.19.304

Status produktu: Normalny
dla numeru OE8PK2040
Długość [mm]2040
Ilość żeber8
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 02.19.304 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 993 2896
MERCEDES-BENZ      002 993 2996
MERCEDES-BENZ      906 997 2392
MERCEDES-BENZ      A000 993 2896
MERCEDES-BENZ      A002 993 2996
MERCEDES-BENZ      A906 997 2392

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 02.19.304 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.