Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Mitsubishi PAJERO III Canvas Top (V6_W, V7_W) 3.5 V6 GDI (V65W, V75W) (2000.04-2006.12) 203km » V42-0053 vaico
wybrany samochód: 
Mitsubishi Pajero Iii Canvas Top (v6_w, V7_w) 3.5 V6 Gdi (v65w, V75w) (2000.04-2006.12) 203km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0053 VAICO

V42-0053 Filtr oleju, Original VAICO Qualität VAICO
vaico V42-0053
27.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Czwartek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V42-0053

producent:

VAICO

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]142
Wymiar gwintuM 22 X 1,5
średnica zewnętrzna [mm]93
Średnica wewnętrzna 2 [mm]71
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]1,7
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz zaworem zwrotnym
Średnica wewnętrzna 1 [mm]62
Ciężar [kg]0,62
nr EAN4046001370489
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0053 VAICO

numery OEM:
CITROËN      16 095 637 80
CITROËN      1606267480
FIAT      504006145
FIAT      504084945
FIAT      71753739
FIAT      71771362
FIAT      8093784
FIAT      98485801
PEUGEOT      1109.AS
PEUGEOT      1109.Y5
PEUGEOT      1109.Y6
PEUGEOT      16 095 637 80
PEUGEOT      1606267480

Zastosowanie Filtr oleju, Original VAICO Qualität V42-0053 VAICO w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.