Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A4 Allroad B8 (8KH) 2.0 TDI quattro (2009.09-2016.05) 136km » 5WK05360-V vdo
wybrany samochód: 
Audi A4 Allroad B8 (8kh) 2.0 Tdi Quattro (2009.09-2016.05) 136km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 5WK05360-V VDO

5WK05360-V Wentylator, chłodzenie silnika VDO
430.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Piątek:6 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 6 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5WK05360-V

producent:

VDO

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]60/250
Ogrzewanie/chłodzeniezawiera koło wentylatora
Średnica [mm]345
nr EAN4103590003607
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 5WK05360-V VDO

numery OEM:
AUDI      1J0 959 455 D
AUDI      1J0 959 455 F
SEAT      1J0 959 455 D
SEAT      1J0 959 455 F
SKODA      1J0 959 455 D
SKODA      1J0 959 455 F
VAG      1J0 959 455 D
VAG      1J0 959 455 F

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 5WK05360-V VDO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

VDO
Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.