Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën JUMPY II (VF7) 2.0 HDi 95 (2011.07-2016.03) 98km » V20-01-0028 vemo
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Ii (vf7) 2.0 Hdi 95 (2011.07-2016.03) 98km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, Q+, original equipment manufacturer quality V20-01-0028 VEMO

V20-01-0028 Wentylator, chłodzenie silnika, Q+, original equipment manufacturer quality VEMO
vemo V20-01-0028
855.99 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:5 szt.

    Ocena:
numer części:

V20-01-0028

dostawca:

VEMO

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]400
Długość [mm]670
Szerokość [mm]510
Wysokość [mm]100
Ciężar [kg]4,22
Wyposażenie pojazdudla pojazdów bez zamontowanego fabrycznie zaczepu przyczepy
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z wyposażeniem do holowania przyczep
Liczba łopatek wentylatora9
nr EAN4046001829482
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Q+, original equipment manufacturer quality V20-01-0028 VEMO

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: BMW 1 (F20), 1 (F21), 2 (F22, F87), 2 (F23), 3 (F30, F80), 3 (F31), 3 GRAN TURISMO (F34), 4 (F32, F82), 4 (F33, F83), 4 GRAN COUPE (F36) 1.5-2.0D 07.11-
numery OEM:
BMW      17 42 7 600 558
BMW      17 42 7 640 509
BMW      17 42 8 621 191
BMW      17 42 8 641 963
BMW      17428641963
BMW      7 600 558
BMW      7 640 509
BMW      8 621 191
BMW      8 641 963
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Q+, original equipment manufacturer quality V20-01-0028 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.