Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Volkswagen MULTIVAN T7 (STM, STN) 1.5 eHybrid 4motion (2024-???) 245km » V42-01-1125 vemo
wybrany samochód: 
Volkswagen Multivan T7 (stm, Stn) 1.5 Ehybrid 4motion (2024-???) 245km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V42-01-1125 VEMO

V42-01-1125 Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality VEMO
vemo V42-01-1125
275.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek: >10 szt.

    Ocena:
numer części:

V42-01-1125

dostawca:

VEMO

Status produktu: Normalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Ilość biegunów2
Napięcie [V]12
Ciężar [kg]2,534
nr EAN4046001516832
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V42-01-1125 VEMO

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C5 II, XSARA, XSARA PICASSO, FIAT SCUDO, PEUGEOT 406, 607, PARTNER, PARTNER/MINIVAN 1.1-Electric 06.96-03.16
numery OEM:
CITROËN      1253.C2
CITROËN      1253.E4
CITROËN      1253.E6
PEUGEOT      1250.F8
PEUGEOT      1250.G0
PEUGEOT      1253.C2
PEUGEOT      1253.E4
PEUGEOT      1253.E6

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika, Original VEMO Quality V42-01-1125 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.