
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Grubość [mm] | 20,5 |
| Średnica [mm] | 266 |
| Wysokość [mm] | 27,4 |
| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20,5 |
| Minimalna grubość [mm] | 18,6 |
| Ilość otworów | 4 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 66 |
| Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze stykiem zużycia |
| Styk ostrzegawczy o zużyciu | ze zintegrowanym stykiem ostrzegającym o zużyciu |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
| średnica zewnętrzna [mm] | 266 |
| nr EAN | 5900427199248 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa C3C006ABE ABE
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
09498724, 4246R5, 4246W6, 95632048, 95667809
424697, 4246B1, 4246R3, 4246W5
| CITROËN | 09.4987.24 | |
| CITROËN | 42 46 R5 | |
| CITROËN | 42 46 W6 | |
| CITROËN | 95 632 048 | |
| CITROËN | 95 667 809 | |
| PEUGEOT | 42 46 97 | |
| PEUGEOT | 42 46 B1 | |
| PEUGEOT | 42 46 R3 | |
| PEUGEOT | 42 46 W5 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa C3C006ABE ABE w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa C3C006ABE ABE:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.