Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » SP-953 alco

Filtr oleju SP-953 ALCO

SP-953 Filtr oleju ALCO

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numer części:

SP-953

producent:

ALCO

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 125,0
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 93,5
Wymiar gwintu M20x1,5
nr EAN 5294512101460
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju SP-953 ALCO

FILTR OLEJU FORD 2,3D/2,5D

Filtr oleju SP-953 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

TATA (TELCO)

INDICA, SAFARI, TELCOLINE, INDIGO, INDIGO MARINA, INDICA VISTA, INDIGO MANZA

Numery OE Filtr oleju SP-953 producenta ALCO

FORD

1612184, 83EM6714BA

PEUGEOT

110987

numery OEM:
CITROËN      1109-K7
FORD      1612184
FORD      83EM-6714BA
PEUGEOT      1109-87

Zastosowanie Filtr oleju SP-953 ALCO w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju SP-953 ALCO:

Stanisław, Błaszki
2020-04-04
 5/5
Zakup alco MD-355 odbył się bez problemów, polecam sklep
Waldemar, Lubsza
2019-10-23
 5/5
ok
maciej, przemyśl
2021-05-16
 5/5
Filtruje :) nie cieknie, chyba dobry
Ryszard, Warszawa
2020-02-09
 5/5
OK
Tomasz, Bratkowice
2019-11-05
 5/5
Kolejny udany zakup w e-autoparts.pl
Ireneusz, Nowy Dwór Mazowiecki
2020-09-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Zenon, Poraj
2022-05-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Robert, MArki
2019-11-07
 5/5
dobry i tani filtr
Artur, Wieliczka
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.