Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A4 B5 Avant (8D5) 1.8 T quattro (1997.12-2001.09) 180km » 111-09-909R ashika
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 Avant (8d5) 1.8 T Quattro (1997.12-2001.09) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-909R ASHIKA

111-09-909R Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

111-09-909R

dostawca:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia, na dole
Strona zabudowyz prawej
Długość całkowita [mm]267
Gwint zewn. [mm]M24X1,5
Długość gwintu [mm]64
Wysokość zabudowy76
Średnica zabudowy [mm]14
Gwint zewn. 1 [mm]M12X1,5
nr EAN8033001407198
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-909R ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      52088466
CHRYSLER      52088870AA
CHRYSLER      K52088466
JEEP      52088 870AA
JEEP      52088466
JEEP      K52088466
JEEP      K52088870AA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-909R ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-909R ASHIKA:

Bartek, Wałbrzych
2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam
Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.