Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Mitsubishi CARISMA sedan (DA_) 2.0 16V GT EVO VI/VII (1999.11-2006.06) 280km » 112-6PK940 ashika
wybrany samochód: 
Mitsubishi Carisma Sedan (da_) 2.0 16v Gt Evo Vi/vii (1999.11-2006.06) 280km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK940 ASHIKA

112-6PK940 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-6PK940

dostawca:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Parametr6PK0940
Ilość żeber6
Długość [mm]940
nr EAN8033001464269
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK940 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      31110-P0B-A01
HONDA      31110-P0B-A02
HONDA      31110-P0B-A11
HONDA      31110-P0B-A12
HONDA      31110P0B505
HONDA      31110P0B506
HONDA      31110P1E003
TOYOTA      99366-00940
TOYOTA      99366-50940
TOYOTA      99366-80940
TOYOTA      99366-90940

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK940 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK940 ASHIKA:

Jakub, Warszawa
2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.