Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Audi A5 (F53, F5P) 40 TDI Mild Hybrid (2020-???) 204km » 80-03-366 ashika
wybrany samochód: 
Audi A5 (f53, F5p) 40 Tdi Mild Hybrid (2020-???) 204km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 80-03-366 ASHIKA

80-03-366 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-03-366

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-03-366

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]215
Średnica wewnętrzna [mm]144,5
Średnica otworu centrującego [mm]20
Ilość zębów24
Profil piasty25
nr EAN8033001260014
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-03-366 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      9023-6616
MAZDA      9023-6617
MAZDA      9034-2264
MAZDA      9612-9654A
MAZDA      9613-8855
CHEVROLET      90236572
CHEVROLET      96138855
CHEVROLET      96151201
CHEVROLET      9618-1201
CHEVROLET      9618-4036
DAEWOO      90236571
DAEWOO      90236572
DAEWOO      96138855
DAEWOO      96184036
zamienniki:
DO-002
brak
AISIN
DF-366
brak
JAPANPARTS
J2200901
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2200902
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-03-366 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.