Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Audi COUPE B3 (89, 8B3) S2 quattro (1990.09-1992.09) 220km » 80-06-603 ashika
wybrany samochód: 
Audi Coupe B3 (89, 8b3) S2 Quattro (1990.09-1992.09) 220km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 80-06-603 ASHIKA

80-06-603 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-06-603

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-06-603

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]240
Średnica wewnętrzna [mm]160
Średnica otworu centrującego [mm]29
Ilość zębów21
Profil piasty26
nr EAN8033001261325
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-06-603 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      31250-87306
DAIHATSU      31250-87310
DAIHATSU      31250-87602
DAIHATSU      31250-87604
DAIHATSU      31250-87606
DAIHATSU      31250-87608
DAIHATSU      31250-87611
DAIHATSU      31250-87612
DAIHATSU      31250-87613
DAIHATSU      31250-87615
NISSAN      31250-87611-612
zamienniki:
1862 801 006
brak
SACHS
DF-603
brak
JAPANPARTS
J2206008
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J2206019
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-06-603 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.