Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła Piaggio SKIPPER Skipper 150 2T (CVM) (1995.01-1998.12) 15km » 80-07-713 ashika
wybrany samochód: 
Piaggio Skipper Skipper 150 2t (cvm) (1995.01-1998.12) 15km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza sprzęgła 80-07-713 ASHIKA

80-07-713 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-07-713

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-07-713

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Średnica [mm]225
Średnica wewnętrzna [mm]150
Średnica otworu centrującego [mm]25
Ilość zębów24
Profil piasty26
nr EAN8033001261707
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-07-713 ASHIKA

numery OEM:
SUBARU      30100-AA590
SUBARU      30100-AA620
SUBARU      30100-AA660
SUBARU      30100-AA680
SUBARU      30100-AA851
SUBARU      30100AA850
SUBARU      30100AC590

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-07-713 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.