Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Volkswagen CADDY III Furgon/minivan (2KA, 2KH, 2CA, 2CH) 2.0 TDI 4motion (2010.12-2015.05) 85km » CX9204 birth
wybrany samochód: 
Volkswagen Caddy Iii Furgon/minivan (2ka, 2kh, 2ca, 2ch) 2.0 Tdi 4motion (2010.12-2015.05) 85km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza CX9204 BIRTH

CX9204 Sworzeń wahacza BIRTH

    Ocena:
numer części:

CX9204

producent:

BIRTH

Status produktu: Normalny
Wysokość [mm]70
Masa [g]200
Gwint zewn. 2 [mm]M 10x1,25
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Wymiar stożka [mm]14
MateriałStal
nr EAN1000000081268
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza CX9204 BIRTH

numery OEM:
HYUNDAI      54530-02050
HYUNDAI      54530-02500

Zastosowanie Sworzeń wahacza CX9204 BIRTH w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.