Długość [mm] | 87 |
Szerokość [mm] | 52,9 |
Oznaczenie kontrolne | ECE R90 Approved |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Grubość 1 [mm] | 15 |
Ciężar [kg] | 0,78 |
nr EAN | 5050063005981 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet ADR164201 BLUE PRINT
CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
440600295R, 440600364R, 440600819R, 440602466R, 440603511R, 440603530R, 440605713R, 440605839R, 440607324R, 6025371650, 7701206343, 7701206784, 7701207484, 7701207695, 7701208213, 7701208416, 7701208421, 7701209735, 8671016188, 8671016582
191698451, 191698451A, 191698451B, 191698451C, 191698451D, 1H0615405, 1H0615405C, 1H0615406, 1H0615406C, 1H0698451, 1H0698451A, 1H0698451B, 1H0698451C, 1H0698451D, 1H0698451E, 1H0698451F, 1H0698451G, 1H0698451H, 6X0698451, 6X0698451A, JZW698451B
1607083280, 1616872680, 1617250180, 1617250480, 1619790680, 1623180780, 1631831780, 425056, 425108, 425223, 425467
191698451A, 191698451B, 191698451C, 191698451D, 1H0698451, 1H0698451A, 1H0698451B, 1H0698451C, 1H0698451D, 1H0698451E, 1H0698451F, 1H0698451G, 6X0698451A, 8E0698451L, JZW698451B
191698451A, 1H0698451E, 6X0698451, 6X0698451A, 8E0698451L
AUDI | 191 698 451 A | |
AUDI | 1H0 698 451 E | |
AUDI | 6X0 698 451 | |
AUDI | 6X0 698 451 A | |
AUDI | 8E0 698 451 L | |
CITROËN | 16 070 832 80 | |
CITROËN | 16 118 395 80 | |
CITROËN | 16 168 726 80 | |
CITROËN | 16 172 501 80 | |
CITROËN | 16 172 504 80 | |
CITROËN | 16 197 906 80 | |
CITROËN | 16 231 807 80 | |
CITROËN | 16 318 317 80 | |
CITROËN | 4252.41 | |
CITROËN | 4254.67 | |
PEUGEOT | 16 070 832 80 | |
PEUGEOT | 16 168 726 80 | |
PEUGEOT | 16 172 501 80 | |
PEUGEOT | 16 172 504 80 | |
PEUGEOT | 16 197 906 80 | |
PEUGEOT | 16 231 807 80 | |
PEUGEOT | 16 318 317 80 | |
PEUGEOT | 4250.56 | |
PEUGEOT | 4251.08 | |
PEUGEOT | 4252.23 | |
PEUGEOT | 4254.67 | |
RENAULT | 44 06 002 95R | |
RENAULT | 44 06 003 64R | |
RENAULT | 44 06 008 19R | |
RENAULT | 44 06 024 66R | |
RENAULT | 44 06 035 11R | |
RENAULT | 44 06 035 30R | |
RENAULT | 44 06 057 13R | |
RENAULT | 44 06 058 39R | |
RENAULT | 44 06 073 24R | |
RENAULT | 60 25 371 650 | |
RENAULT | 77 01 206 343 | |
RENAULT | 77 01 206 784 | |
RENAULT | 77 01 207 484 | |
RENAULT | 77 01 207 695 | |
RENAULT | 77 01 208 213 | |
RENAULT | 77 01 208 416 | |
RENAULT | 77 01 208 421 | |
RENAULT | 77 01 209 735 | |
RENAULT | 86 71 016 188 | |
RENAULT | 86 71 016 582 | |
SEAT | 191 698 451 A | |
SEAT | 191 698 451 B | |
SEAT | 191 698 451 C | |
SEAT | 191 698 451 D | |
SEAT | 1H0 698 451 | |
SEAT | 1H0 698 451 A | |
SEAT | 1H0 698 451 B | |
SEAT | 1H0 698 451 C | |
SEAT | 1H0 698 451 D | |
SEAT | 1H0 698 451 E | |
SEAT | 1H0 698 451 F | |
SEAT | 1H0 698 451 G | |
SEAT | 6X0 698 451 A | |
SEAT | 8E0 698 451 L | |
SEAT | JZW 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 191 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 405 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 405 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 406 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 615 406 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 B | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 C | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 D | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 E | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 F | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 G | |
VOLKSWAGEN | 1H0 698 451 H | |
VOLKSWAGEN | 6X0 698 451 | |
VOLKSWAGEN | 6X0 698 451 A | |
VOLKSWAGEN | JZW 698 451 B | |
DACIA | 44 06 057 13R |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet ADR164201 BLUE PRINT w samochodach:
Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet ADR164201 BLUE PRINT:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.
Historia firmy Blue Print sięga 1994 roku, kiedy to została założona w Japonii jako oddział koncernu TAD Group. W ciągu kilku lat firma stała się wiodącym producentem części samochodowych na rynku japońskim, a wkrótce rozszerzyła swoją działalność na inne rynki azjatyckie oraz europejskie.
Obecnie Blue Print posiada fabryki i centra dystrybucyjne w wielu krajach na całym świecie, w tym w Japonii, Chinach, Wielkiej Brytanii, Czechach i na Słowacji. Firma oferuje szeroki zakres produktów, w tym części do silników, zawieszenia, układów hamulcowych, układów kierowniczych, systemów wydechowych, układów chłodzenia, układów elektrycznych i wiele innych.