Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Volkswagen BORA Variant (1J6) 1.9 TDI (1999.05-2001.06) 110km » 95 11 8567 eberspächer
wybrany samochód: 
Volkswagen Bora Variant (1j6) 1.9 Tdi (1999.05-2001.06) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik końcowy 95 11 8567 EBERSPÄCHER

95 11 8567 Tłumik końcowy EBERSPÄCHER

    Ocena:
numer części:

95 11 8567

producent:

EBERSPÄCHER

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz tyłu
Jakośćlonglife
Ciężar [kg]8,5
Długość [mm]1220
nr EAN4030813087345
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik końcowy 95 11 8567 EBERSPÄCHER

Tłumik układu wydechowego tył SEAT INCA, LEON; VW GOLF IV, NEW BEETLE 1.4/1.6 11.95-09.10
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1J6.253.609 AF
VOLKSWAGEN      1J6.253.609 AK
VOLKSWAGEN      1J6.253.609 CT
VOLKSWAGEN      1J6.253.609 R
VOLKSWAGEN      1J6253609AM

Zastosowanie Tłumik końcowy 95 11 8567 EBERSPÄCHER w samochodach:

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.