Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ wydechowy » tłumik Mazda 323 III Hatchback (BF) 1.7 D (BF7S) (1986.04-1989.05) 54km » 95 11 9905 eberspächer
wybrany samochód: 
Mazda 323 Iii Hatchback (bf) 1.7 D (bf7s) (1986.04-1989.05) 54km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tłumik końcowy 95 11 9905 EBERSPÄCHER

95 11 9905 Tłumik końcowy EBERSPÄCHER

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

95 11 9905

producent:

EBERSPÄCHER

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Jakośćstandard
Ciężar [kg]13,2
Długość [mm]1430
nr EAN4030813133332
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tłumik końcowy 95 11 9905 EBERSPÄCHER

Tłumik układu wydechowego tył SEAT TOLEDO II; SKODA OCTAVIA I; VW BORA, BORA I, GOLF IV 1.6/1.8/2.0 09.96-12.13
numery OEM:
VAG      1J5.253.609 AF
VAG      1J5.253.609H

Zastosowanie Tłumik końcowy 95 11 9905 EBERSPÄCHER w samochodach:

Tłumik wydechowy


Tłumik to w zasadzie grupa kilku pokrewnych elementów wchodzących w skład układu wydechowego pojazdu. Jego głównym celem jest prawidłowe (zgodne z obowiązującymi normami) przetwarzanie spalin wydobywających się z silnika oraz redukowanie generowanego przy tym hałasu.

Producenci stosują różne rozwiązania. Liczba tłumików dobierana jest tak, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy efektywnością pracy a kosztami produkcji i późniejszej eksploatacji.

Zwykle w układzie wydechowym stosuje się dwa albo trzy tłumiki wylotowe. Zazwyczaj są to tłumik przedni, środkowy i końcowy. Prócz tego w układzie występują: kolektor wylotowy, katalizator, rura wydechowa końcowa i inne.

Główną bolączką tych elementów jest zużycie wskutek postępującej korozji. Tłumik umiejscowiony jest pod podwoziem na zewnątrz pojazdu, w związku z tym, narażony jest na bardzo niekorzystne czynniki, takie jak stałe zawilgocenie, brud, sól (w warunkach zimowych) itp. Nie bez znaczenia są też uszkodzenia mechaniczne powstałe w kontakcie z podłożem.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.