Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Lexus RX (_U3_) 330 (MCU38_, MCU38R) (2003.04-2006.01) 232km » 210324 era
wybrany samochód: 
Lexus Rx (_u3_) 330 (mcu38_, Mcu38r) (2003.04-2006.01) 232km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator, OEM 210324 ERA

210324 Alternator, OEM ERA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

210324

producent:

ERA

Status produktu: Normalny
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]120
ID wykonania wtyczkiB+D+
Ø koła pasowego [mm]61
Koła pasowez kołem pasowym wolnobieżnym
Liczba otworów do mocowania2
Liczba rowków6
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm]122
nr EAN8053379006397
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator, OEM 210324 ERA

numery OEM:
OPEL      12 04 436
OPEL      13 117 341
OPEL      62 04 188
OPEL      93 169 032
OPEL      93 169 258
OPEL      93 180 102

Zastosowanie Alternator, OEM 210324 ERA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.