Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 011 713-051 hella

Alternator 8EL 011 713-051 HELLA

8EL 011 713-051 Alternator HELLA
hella 8EL 011 713-051
Alternator 8EL 011 713-051
8EL 011 713-051

    Ocena:
numer części:

8EL 011 713-051

dostawca:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Prąd ładowania alternatora [A] 230
Napięcie [V] 14
Koła pasowe z kołem pasowym wolnobieżnym
Ø koła pasowego [mm] 54
Ilość żeber 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300765724

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 011 713-051 HELLA

Alternator (14V, 230A) pasuje do: BMW 5 (E61), 5 (F10), 5 (F11), 5 GRAN TURISMO (F07), X3 (F25) 2.0/2.0D/3.0D 04.05-08.17
numery OEM:
BMW      12 31 8 507 625
BMW      12 31 8 509 024
BMW      12 31 8 579 420
BMW      8 507 625
BMW      8 509 024
BMW      8 579 420
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Alternator 8EL 011 713-051 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.