Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Jaguar F-PACE (X761) 2.0 P400e Plug-in Hybrid (2020.10-???) 404km » 8EL 012 428-101 hella
wybrany samochód: 
Jaguar F-pace (x761) 2.0 P400e Plug-in Hybrid (2020.10-???) 404km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 428-101 HELLA

8EL 012 428-101 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-101
Alternator 8EL 012 428-101
8EL 012 428-101

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1436IR

numer części:

8EL 012 428-101

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]70
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]56
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300500301
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-101 HELLA

Alternator (14V, 70A) pasuje do: AUDI A3, A4 B5, TT, SEAT ALHAMBRA, AROSA, CORDOBA, IBIZA II, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, INCA, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I 1.0-3.2 01.95-08.15
numery OEM:
AUDI      028 903 028 C
AUDI      030 903 023 H
AUDI      038 903 023
AUDI      06A 903 026 B
AUDI      06A 903 026 C
SEAT      028 903 028 C
SEAT      030 903 023 H
SEAT      06A 903 026 B
SEAT      06A 903 026 C
SEAT      389 030 23
SKODA      028 903 028 C
SKODA      030 903 023 H
SKODA      06A 903 026 B
SKODA      06A 903 026 C
SKODA      389 030 23
VOLKSWAGEN      028 903 028 C
VOLKSWAGEN      030 903 023 H
VOLKSWAGEN      038 903 023
VOLKSWAGEN      06A 903 026 B
VOLKSWAGEN      06A 903 026 C

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-101 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.