Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 428-221 hella

Alternator 8EL 012 428-221 HELLA

8EL 012 428-221 Alternator HELLA
hella 8EL 012 428-221
Alternator 8EL 012 428-221
8EL 012 428-221

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA1586IR

numer części:

8EL 012 428-221

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 50
Liczba rowków 5
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300500028

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 428-221 HELLA

Alternator (14V, 70A) pasuje do: SEAT AROSA, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, VW LUPO I 1.0/1.4 10.98-05.03

Alternator 8EL 012 428-221 ma zastosowanie do modeli samochodów

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Alternator 8EL 012 428-221 producenta HELLA

SEAT

047903015Q, 047903015QX, 47903017

VOLKSWAGEN

047903015Q, 047903015QX, 047903017

SKODA

047903015Q, 047903015QX, 47903017

numery OEM:
SEAT      047 903 015 Q
SEAT      047 903 015 QX
SEAT      479 030 17
SKODA      047 903 015 Q
SKODA      047 903 015 QX
SKODA      479 030 17
VOLKSWAGEN      047 903 015 Q
VOLKSWAGEN      047 903 015 QX
VOLKSWAGEN      047 903 017
zamienniki:
8EL 737 871-001
brak
HELLA
437710
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 428-221 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.