Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Citroën BERLINGO / BERLINGO FIRST nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) electrique (2000.01-2002.10) 22km » 8EL 012 429-891 hella
wybrany samochód: 
Citroën Berlingo / Berlingo First Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) Electrique (2000.01-2002.10) 22km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 429-891 HELLA

8EL 012 429-891 Alternator HELLA
hella 8EL 012 429-891
Alternator 8EL 012 429-891
8EL 012 429-891

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

JA1612IR

numer części:

8EL 012 429-891

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]60
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]55
Liczba rowków4
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300551075
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 429-891 HELLA

Alternator (14V, 60A) pasuje do: SUZUKI GRAND VITARA I, JIMNY, WAGON R+ 1.0-2.0 02.98-
numery OEM:
MITSUBISHI      A005TA3891
MITSUBISHI      A005TA3891A
MITSUBISHI      A005TA3891AC
MITSUBISHI      A005TA3891C
MITSUBISHI      A005TA3891ZC
MITSUBISHI      A5T A3891
MITSUBISHI      A5T A3891A
MITSUBISHI      A5T A3891ZC
MITSUBISHI      A5TA3891
MITSUBISHI      A5TA3891A
MITSUBISHI      A5TA3891AC
MITSUBISHI      A5TA3891C
MITSUBISHI      A5TA3891ZC
SUZUKI      31400-66D00
SUZUKI      31400-66D01
SUZUKI      31400-75F00
SUZUKI      31400-75F01
SUZUKI      31400-81A00
zamienniki:
8EL 737 961-001
brak
HELLA
0 986 045 761
brak
BOSCH

Zastosowanie Alternator 8EL 012 429-891 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.