Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator Audi A6 C6 Avant (4F5) 2.7 TDI (2005.03-2008.10) 180km » 8EL 012 430-111 hella
wybrany samochód: 
Audi A6 C6 Avant (4f5) 2.7 Tdi (2005.03-2008.10) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Alternator 8EL 012 430-111 HELLA

8EL 012 430-111 Alternator HELLA
hella 8EL 012 430-111
Alternator 8EL 012 430-111
8EL 012 430-111

    Ocena:
numery handlowe:

CA1500IR

numer części:

8EL 012 430-111

dostawca:

HELLA

Status produktu: Normalny
Nowa część bez depozytu
Napięcie [V]14
Prąd ładowania alternatora [A]90
Koła pasowez kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm]56
Liczba rowków6
niewymagany zwrot starej części
nr EAN4082300551297
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 430-111 HELLA

Alternator (14V, 90A) pasuje do: MERCEDES CLK (A208), CLK (C208), E T-MODEL (S210), E (W210), SLK (R170) 2.0/2.3 09.96-04.04
numery OEM:
brak danych o numerach OEM

Zastosowanie Alternator 8EL 012 430-111 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.