Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Audi A3 (8P1) 1.8 TFSI quattro (2008.07-2012.08) 160km » 3273 lpr
wybrany samochód: 
Audi A3 (8p1) 1.8 Tfsi Quattro (2008.07-2012.08) 160km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3273 LPR

3273 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3273
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3273

    Ocena:
numery handlowe:

3273, M30260

numer części:

3273

dostawca:

LPR

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintu12
Wymiar gwintu13
MateriałAluminium
otwór Ø [mm]34
nr EAN8032928164061
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3273 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VW AMAROK 2.0/2.0D 09.10-
numery OEM:
VOLKSWAGEN      0C6141671
VOLKSWAGEN      0C6141671C
VOLKSWAGEN      0C6141671D
VOLKSWAGEN      0C6141681C

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3273 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.