Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Mitsubishi SAPPORO II (A16_A) 2.0 GSR (A164A) (1980.08-1984.09) 112km » DS52236 lpr
wybrany samochód: 
Mitsubishi Sapporo Ii (a16_a) 2.0 Gsr (a164a) (1980.08-1984.09) 112km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS52236 LPR

DS52236 Wał napędowy LPR
271.01 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:1 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS52236

numer części:

DS52236

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintu22x1,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm]70
Długość [mm]650
Średnica zewnętrzna 2 [mm]65,5
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła19
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Uzębienie zewnętrzne od strony koła24
nr EAN8032928128858
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS52236 LPR

numery OEM:
CITROËN      3272JY
CITROËN      434200H010
PEUGEOT      3272JY
TOYOTA      434200H010

Zastosowanie Wał napędowy DS52236 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.