Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel VECTRA B liftback (J96) 2.2 DTI 16V (F68) (2000.09-2002.04) 120km » 069422034010 magneti marelli
wybrany samochód: 
Opel Vectra B Liftback (j96) 2.2 Dti 16v (f68) (2000.09-2002.04) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 069422034010 MAGNETI MARELLI

069422034010 Wentylator, chłodzenie silnika MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

69422034, MTC034AX

numer części:

069422034010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 069422702010
Ogrzewanie/chłodzenieWentylator podwójny
Napięcie [V]12
Średnica [mm]266
Prędkość obrotowa od [1/min]3000
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
nr EAN8001063141077
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 069422702010

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 069422034010 MAGNETI MARELLI

WENTYLATOR CHŁOD MAGNETI MTC034AX FIAT DOBLO 1.9JTD
numery OEM:
FIAT      46821264
FIAT      51718489
FIAT      51753828

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 069422034010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.