Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Toyota SUPRA (DB_) 2.0 (DB82, DB81, DB86) (2019.06-???) 197km » 30-0012 maxgear
wybrany samochód: 
Toyota Supra (db_) 2.0 (db82, Db81, Db86) (2019.06-???) 197km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 30-0012 MAXGEAR

30-0012 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0012

    Ocena:
numery handlowe:

55182506/MG

numer części:

30-0012

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]160,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm]140,50
Szerokość [mm]65,50
Liczba rowków 16
Liczba rowków 24
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
nr EAN5901619555941
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0012 MAXGEAR

numery OEM:
FIAT      55182506

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0012 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.