Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Ford TRANSIT Furgon (FA_ _) 2.3 (2001.03-2006.03) 143km » 92705 meat&doria
wybrany samochód: 
Ford Transit Furgon (fa_ _) 2.3 (2001.03-2006.03) 143km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 92705 MEAT&DORIA

92705 Termostat układu chłodzenia MEAT&DORIA

    Ocena:
numer części:

92705

producent:

MEAT&DORIA

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]87
Średnica 2 [mm]33
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 92705 MEAT&DORIA

Termostat cieczy chłodzącej (87°C, w obudowie) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C (W202), E T-MODEL (S210), E (W210) 2.2D/3.6 05.94-08.07
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      6112000015
MERCEDES-BENZ      6112030075
MERCEDES-BENZ      6112030275
MERCEDES-BENZ      A6112000015
MERCEDES-BENZ      A6112030075
MERCEDES-BENZ      A6112030275
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 92705 MEAT&DORIA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.