Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat DOBLO Platforma / podwozie (263_) 1.6 D Multijet (263HXE1B, 263HXS1B, 263HXY1B, 263YXE1B,... (2011.02-???) 101km » 17-0056 metelli cifam
wybrany samochód: 
Fiat Doblo Platforma / Podwozie (263_) 1.6 D Multijet (263hxe1b, 263hxs1b, 263hxy1b, 263yxe1b,... (2011.02-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0056 METELLI CIFAM

17-0056 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0056

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]623
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]86,5
nr EAN8032747530559
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0056 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0056 RENAULT TWINGO 93> LEWA
numery OEM:
RENAULT      77 00 104 727
RENAULT      77 00 109 333
RENAULT      77 00 109 335
RENAULT      77 00 110 484
RENAULT      77 00 111 507
RENAULT      77 00 113 948
RENAULT      77 00 864 361
RENAULT      77 00 875 292
RENAULT      77 11 135 016
RENAULT      77 11 135 243
RENAULT      77 11 368 894
RENAULT      82 00 075 519
RENAULT      82 00 163 679
RENAULT      82 00 231 953
RENAULT      82 00 231 956

Zastosowanie Wał napędowy 17-0056 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0056 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.