Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Chrysler VOYAGER II (ES) 3.0 i (1991.01-1995.09) 147km » 17-0443 metelli cifam
wybrany samochód: 
Chrysler Voyager Ii (es) 3.0 I (1991.01-1995.09) 147km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0443 METELLI CIFAM

17-0443 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0443

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]520
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Średnica 2 [mm]108
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
Uzębienie zewnętrzne od strony koła36
Średnica 1 [mm]98
nr EAN8032747534427
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0443 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0443 VW GOLF IV 1.9TDI 98- LEWA
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1J0 407 271AA
VOLKSWAGEN      1J0 407 271CG
VOLKSWAGEN      1J0 407 271EP
VOLKSWAGEN      1J0 407 271ES
VOLKSWAGEN      1J0 407 271FD
VOLKSWAGEN      1J0 407 271GC
VOLKSWAGEN      1J0 407 271LM
VOLKSWAGEN      1J0 407 271LN
VOLKSWAGEN      1J0 407 451HX
VOLKSWAGEN      1J0 407 451P
VOLKSWAGEN      1J0 407 451PV
VOLKSWAGEN      1J0 407 451PX
VOLKSWAGEN      1J0 407 453FX
VOLKSWAGEN      8L0 407 451X

Zastosowanie Wał napędowy 17-0443 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0443 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.