Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi A4 B8 (8K2) 1.8 TFSI (2008.01-2015.12) 120km » 17-0544 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 (8k2) 1.8 Tfsi (2008.01-2015.12) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0544 METELLI CIFAM

17-0544 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0544

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]920
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Średnica 2 [mm]72
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Średnica 1 [mm]73,6
nr EAN8032747535431
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0544 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0544 FORD FIESTA V 1.3 01> PRAWA
numery OEM:
FORD      1142791
FORD      1334284
FORD      1361897
FORD      1386145
FORD      1416634
FORD      1416717
FORD      1416720
FORD      1478994
FORD      1513993
FORD      2S613B436BB
FORD      2S613B436BC
FORD      2S613B436BD
FORD      2S613B436BE
FORD      2S6W3B436FA
FORD      5S613B436AA
FORD      RM2S613B436BC
FORD      RM2S6W3B436FA
FORD      RM5S613B436AA

Zastosowanie Wał napędowy 17-0544 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0544 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.