Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0804 metelli cifam

Wał napędowy 17-0804 METELLI CIFAM

17-0804 Wał napędowy METELLI CIFAM
517.01 zł
cena zawiera vat 23%
taniej niż na allegro o 51.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
:1 szt. wysyłka Czwartek
:1 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0804

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 907
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Średnica 2 [mm] 79,2
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 24
Średnica 1 [mm] 82,1
nr EAN 8032747029510
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0804 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0804 FIAT PUNTO 1.3D MJ 05-

Wał napędowy 17-0804 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

Numery OE Wał napędowy 17-0804 producenta METELLI CIFAM

FIAT

46308329, 46308367, 46308522, 51827229, 51947833, 55700558

LANCIA

51947833

numery OEM:
FIAT      46308329
FIAT      46308367
FIAT      46308522
FIAT      51827229
FIAT      51947833
FIAT      55700558
LANCIA      51947833

Zastosowanie Wał napędowy 17-0804 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0804 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.