Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Audi TT (FV3, FVP) 2.0 TTS quattro (2018.08-???) 306km » 17-0840 metelli cifam
wybrany samochód: 
Audi Tt (fv3, Fvp) 2.0 Tts Quattro (2018.08-???) 306km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0840 METELLI CIFAM

17-0840 Wał napędowy METELLI CIFAM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0840

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]627
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Średnica 2 [mm]82
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału26
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Średnica 1 [mm]84,5
nr EAN8032747051122
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0840 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0840 FORD TRANSIT CONNECT 1.8DI 02-
numery OEM:
FORD      1328365
FORD      1383755
FORD      1451465
FORD      1451466
FORD      1501263
FORD      2T143B437AA
FORD      2T143B437CA
FORD      2T143B437CB
FORD      2T143B437CC
FORD      2T143B437CD
FORD      2T143B437CE
FORD      4501957
FORD      4994093
FORD      9T163B437AA
FORD      9T163B437AAD

Zastosowanie Wał napędowy 17-0840 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0840 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.