Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Citroën JUMPER II Autobus 2.2 HDi 130 (2011.07-???) 130km » 17-0924 metelli cifam
wybrany samochód: 
Citroën Jumper Ii Autobus 2.2 Hdi 130 (2011.07-???) 130km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0924 METELLI CIFAM

17-0924 Wał napędowy METELLI CIFAM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0924

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]584
Wymiar gwintuM27 x 1,5
Średnica 2 [mm]86
Uzębienie zewnętrzne od strony koła30
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.27
Średnica 1 [mm]98,1
nr EAN8032747055090
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0924 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0924 BMW X5 E53 3.0D 01-, 3.0I 00- LEWA
numery OEM:
BMW      31 60 7 505 003
BMW      31 60 7 505 005
BMW      31 60 7 561 341
BMW      31 60 7 565 313

Zastosowanie Wał napędowy 17-0924 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0924 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.