Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Opel CORSA A TR (S83) 1.5 TD (F11, M11, F19, M19) (1987.10-1993.03) 67km » 17-1228 metelli cifam
wybrany samochód: 
Opel Corsa A Tr (s83) 1.5 Td (f11, M11, F19, M19) (1987.10-1993.03) 67km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-1228 METELLI CIFAM

17-1228 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-1228

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Ilość zębów, pierścień ABS26
Długość [mm]742
Średnica 2 [mm]78,7
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału23
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Średnica 1 [mm]83,4
nr EAN8032747440698
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-1228 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-1228 RENAULT CLIO II 1.6 98- PRAWA
numery OEM:
RENAULT      77 00 114 751
RENAULT      77 01 470 884
RENAULT      77 11 134 327
RENAULT      82 00 107 090

Zastosowanie Wał napędowy 17-1228 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-1228 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.