Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » L17117 monroe

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17117 MONROE

L17117 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L17117
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17117
L17117
monroe L17117 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17117 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17117 monroe

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L17117

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 1,000
Długość opakowania [cm] 32
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 7,5
nr EAN 5412096289453

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17117 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: MG MG ZT, MG ZT- T; ROVER 75, 75 I 1.8-4.6 02.99-10.05
numery OEM:
MG      QJB100180
ROVER      GSJ878
ROVER      QJB100180

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17117 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L17117 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.