Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85605 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85605 NISSENS

85605 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85605
Wentylator, chłodzenie silnika 85605
85605
nissens 85605 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85605 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85605 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85605 nissens
222.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Poniedziałek:3 szt.

    Ocena:
numer części:

85605

dostawca:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 300
Średnica [mm] 386
Liczba łopatek wentylatora 9
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286246485

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85605 NISSENS

Wentylator chłodnicy L/P pasuje do: CITROEN BERLINGO/MINIVAN, C5 II, XSARA PICASSO, PEUGEOT 406, 607 1.6-3.0 06.98-06.12

Wentylator, chłodzenie silnika 85605 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wentylator, chłodzenie silnika 85605 producenta NISSENS

CITROËN

1250F8, 1253C2

PEUGEOT

1250F8, 1253C2, 1253E4, 1253E6

numery OEM:
CITROËN      1250.F8
CITROËN      1253C2
PEUGEOT      1250.F8
PEUGEOT      1253C2
PEUGEOT      1253E4
PEUGEOT      1253E6

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85605 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.