Styk ostrzegawczy o zużyciu | z akustycznym czujnikiem zużycia |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podkładką wytłumiającą |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
Grubość 1 [mm] | 14,7 |
Grubość 2 [mm] | 14,7 |
Wysokość 1 [mm] | 41,1 |
Wysokość 2 [mm] | 41,1 |
Szerokość 1 [mm] | 99,8 |
Szerokość 2 [mm] | 99,8 |
nr EAN | 5703858885915 |
Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 223442 NK
HYUNDAI | 58101 3VA90 | |
HYUNDAI | 58302 0UA30 | |
HYUNDAI | 58302 1RA30 | |
HYUNDAI | 58302 2EA31 | |
HYUNDAI | 58302 2VA30 | |
HYUNDAI | 58302 2VA50 | |
HYUNDAI | 58302 3KA35 | |
HYUNDAI | 58302 3XA30 | |
HYUNDAI | 58302 3ZA10 | |
HYUNDAI | 58302 3ZA16 | |
HYUNDAI | 58302 3ZA70 | |
HYUNDAI | 58302 3ZA76 | |
HYUNDAI | 58302 A6A20 | |
HYUNDAI | 58302 A6A30 | |
HYUNDAI | 58302 A6A31 | |
HYUNDAI | 58302 A6A33 | |
HYUNDAI | 58302 B2A70 | |
HYUNDAI | 58302 B4A30 | |
HYUNDAI | 58302 C8A30 | |
HYUNDAI | 58302 CMA10 | |
HYUNDAI | 58302 D3A70 | |
HYUNDAI | 58302 D7A70 | |
HYUNDAI | 58302 D7A71 | |
HYUNDAI | 58302 G2A60 | |
HYUNDAI | 58302 G4A50 | |
HYUNDAI | 58302 G7A40 | |
HYUNDAI | 58302 H5A00 | |
HYUNDAI | 58302 H8A05 | |
HYUNDAI | 58302 K4A10 | |
HYUNDAI | 58302 K7A00 | |
KIA | 58302 1RA30 | |
KIA | 58302 1WA30 | |
KIA | 58302 1WA35 | |
KIA | 58302 3RA70 | |
KIA | 58302 3ZA00 | |
KIA | 58302 3ZA10 | |
KIA | 58302 A4B10 | |
KIA | 58302 A4B60 | |
KIA | 58302 A6A20 | |
KIA | 58302 A6A33 | |
KIA | 58302 A8A50 | |
KIA | 58302 A8A65 | |
KIA | 58302 B2A10 | |
KIA | 58302 B2A70 | |
KIA | 58302 B4A30 | |
KIA | 58302 C8A30 | |
KIA | 58302 D3A70 | |
KIA | 58302 D4A55 | |
KIA | 58302 D4A65 | |
KIA | 58302 D7A70 | |
KIA | 58302 D7A71 | |
KIA | 58302 E4A10 | |
KIA | 58302 E4A60 | |
KIA | 58302 G2A40 | |
KIA | 58302 G2A60 | |
KIA | 58302 G4A50 | |
KIA | 58302 G7A40 | |
KIA | 58302 H5A00 | |
KIA | 58302 H8A05 | |
KIA | 58302 H8A08 | |
KIA | 58302 K7A00 | |
KIA | S58302 3ZA10 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 223442 NK w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.