Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5032315 nk

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032315 NK

5032315 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
32.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:5 szt.

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5032315

producent:

NK

Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 16x1
nr EAN 5703858462574

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032315 NK

KOĐC. DR. KIER. POLONEZ/FIAT 125P LADA 1200/NIVA LE/PR

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032315 ma zastosowanie do modeli samochodów

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LADA

KALINA, PRIORA, GRANTA, LARGUS, LARGUS Skrzynia, KALINA II, VESTA

FSO

LANOS, MATIZ

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032315 producenta NK

FIAT

4100024, 4193224, 4343762, 4372172, 4372173

LADA

21013003057

numery OEM:
FIAT      4100024
FIAT      4193224
FIAT      4343762
FIAT      4372172
FIAT      4372173
LADA      21013003057
LANCIA      4343762
LANCIA      82275679

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5032315 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.