Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A3 Limousine (8VS, 8VM) 1.8 TFSI (2013.11-2020.10) 170km » 0183740 ocap
wybrany samochód: 
Audi A3 Limousine (8vs, 8vm) 1.8 Tfsi (2013.11-2020.10) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0183740 OCAP

0183740 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0183740

producent:

OCAP

Status produktu: Artykuł wychodzący
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stroniedla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stroniedla pojazdów z kierownicą po prawej stronie
Gwint zewn. [mm]RHT M21X1.5
nr EAN8054682013652
Status produktu: Artykuł wychodzący

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0183740 OCAP

KOŃCÓWKA DRĄŻKA OCAP 0183740 PRAWA TOYOTA LAND CRUISER
numery OEM:
TOYOTA      45045-69035
zamienniki:

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0183740 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.