Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Seat LEON SC (5F5) 1.8 TSI (2013.02-2018.08) 180km » 0191676 ocap
wybrany samochód: 
Seat Leon Sc (5f5) 1.8 Tsi (2013.02-2018.08) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0191676 OCAP

0191676 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0191676

producent:

OCAP

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Gwint zewn. [mm]M 16 x 1,5
parzyste numery artykułów0181676
nr EAN8054682000386
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0191676 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0191676 LEWA CITROEN C5 00-
numery OEM:
CITROËN      3817.53
CITROËN      3817.59
CITROËN      381753
CITROËN      381759
CITROËN      4001.22
CITROËN      400122
PEUGEOT      3817.53
PEUGEOT      3817.59
PEUGEOT      381753
PEUGEOT      381759
PEUGEOT      4001.22
PEUGEOT      400122

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0191676 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.