Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VIVARO A Platforma / podwozie (X83) 1.9 DTI (2006.08-???) 101km » 0280255 ocap
wybrany samochód: 
Opel Vivaro A Platforma / Podwozie (x83) 1.9 Dti (2006.08-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280255 OCAP

0280255 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0280255

producent:

OCAP

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 0280702
Strona zabudowyz obu stron
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Gwint wewnętrzny [mm]1/2"X20
nr EAN8054682007569
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 0280702

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280255 OCAP

KOŃCÓWKA DRĄŻKA OCAP 0280255 PRAWA MINI MINOR
numery OEM:
ROVER      8G8625
ROVER      FAM 8157
ROVER      GSJ 291
ROVER      GSJ100
ROVER      GSJ186
ROVER      GSJ734
ROVER      QJB10004EVA
VAUXHALL      6397973
VAUXHALL      7178656
VAUXHALL      8819219

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0280255 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.