Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi 100 C3 sedan (443, 444) 2.3 E (1990.01-1990.11) 133km » 0281969 ocap
wybrany samochód: 
Audi 100 C3 Sedan (443, 444) 2.3 E (1990.01-1990.11) 133km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281969 OCAP

0281969 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

    Ocena:
numer części:

0281969

dostawca:

OCAP

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 0283379
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Gwint wewnętrzny [mm]M12x1,25
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
nr EAN8054682009822
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 0283379

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281969 OCAP

numery OEM:
MAZDA      8AB1-32-280
MAZDA      8AB1322809A
MAZDA      B092-32-280
MAZDA      KB09232280
MAZDA      KKY0132280
MAZDA      MB09232280
KIA      KB092-32-280
KIA      KB09232280
KIA      KKY01-32-280
KIA      MB09232280

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0281969 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.