Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Volkswagen GOLF VII Variant (BA5, BV5) 1.0 TSI (2016.11-???) 110km » L18101 monroe
wybrany samochód: 
Volkswagen Golf Vii Variant (ba5, Bv5) 1.0 Tsi (2016.11-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L18101 MONROE

L18101 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L18101

dostawca:

MONROE

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez L50018
Długość [mm]73
Ciężar [kg]0,300
Wymagana ilość2
Gwint wewnętrzny [mm]12x1,25
Gwint zewn. [mm]12x1,25
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm]9
Szerokość opakowania [cm]7
Wysokość opakowania [cm]14
nr EAN5412096226014
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez L50018

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L18101 MONROE

numery OEM:
MAZDA      8AB1-32-280
MAZDA      B037-99-324
MAZDA      KB09-23-2280
MAZDA      KKY0-13-2280
MAZDA      MB09-23-2280
KIA      KB092-32280
KIA      KB09232280
KIA      KKY01-32280
KIA      MB092-32280
KIA      MB09232280

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L18101 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L18101 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.