Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A6 C5 (4B2, 4B4) 2.7 T quattro (1997.12-2005.01) 230km » 0283349 ocap
wybrany samochód: 
Audi A6 C5 (4b2, 4b4) 2.7 T Quattro (1997.12-2005.01) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283349 OCAP

0283349 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OCAP

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

0283349

producent:

OCAP

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 0281556
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Gwint wewnętrzny [mm]M14x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
nr EAN8054682012662
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 0281556

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283349 OCAP

KOŃCÓWKA DR OCAP 0283349 HONDA ACCORD 90-93
numery OEM:
HONDA      53540-S84-A01
HONDA      53540-SM4-003
HONDA      53540-SM4-004
HONDA      53540-SV4-003
HONDA      53540-SX0-003
HONDA      53540-SX0-013
HONDA      53560-S84-A01

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 0283349 OCAP w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.