Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Audi A4 B5 (8D2) 1.9 TDI quattro (1996.09-2000.11) 110km » G1-040 optimal
wybrany samochód: 
Audi A4 B5 (8d2) 1.9 Tdi Quattro (1996.09-2000.11) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-040 OPTIMAL

G1-040 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G4-011, G4-082

numer części:

G1-040

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowywewnątrz
Wymiar stożka [mm]13,3
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,50 RHT M
parzyste numery artykułówG1-038
nr EAN4031185910408
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-040 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-040 PRAWA WEWNĘTRZNA, KRÓTKA OPEL OMEGA A/B,SENATOR
numery OEM:
OPEL      322154
OPEL      322172
OPEL      322178
OPEL      322202
OPEL      324047
OPEL      324062
VAUXHALL      90295622
VAUXHALL      90334036
VAUXHALL      90496015
VAUXHALL      90510640
VAUXHALL      90510652
VAUXHALL      93169287

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-040 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.