Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » G1-106 optimal

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-106 OPTIMAL

G1-106 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-106
35.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

G0-061, G0-062, G0-507, G0-525

numer części:

G1-106

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 74
Wymagana ilość 2
Wymiar stożka [mm] 10,8
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,50 RHT F
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,00 RHT M
nr EAN 4031185911061

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-106 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-106 AUDI 80,90/VW PASSAT 80-88 L=P

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-106 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-106 producenta OPTIMAL

AUDI

811419812A, 811419812B

VOLKSWAGEN

811419812A, 811419812B

numery OEM:
AUDI      811419812A
AUDI      811419812B
VOLKSWAGEN      811419812A
VOLKSWAGEN      811419812B

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-106 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.