Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Iveco DAILY VI Platforma / podwozie 35S60E, 35C60E (2016.09-???) 82km » G1-716 optimal
wybrany samochód: 
Iveco Daily Vi Platforma / Podwozie 35s60e, 35c60e (2016.09-???) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-716 OPTIMAL

G1-716 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego OPTIMAL
optimal G1-716

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

G1-716

producent:

OPTIMAL

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyzewnętrzny
Długość [mm]160
Wymiar stożka [mm]16,2
Gwint zewn. [mm]M24 x 1,50 RHT M
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
parzyste numery artykułówG1-717
Zbieżność stożka1/10
nr EAN4031185917162
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-716 OPTIMAL

KOŃCÓWKA DR OPTIMAL G1-716 LEWA MERCEDES DOSTAWCZE
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0003302735
MERCEDES-BENZ      0003307035
MERCEDES-BENZ      0013300735
MERCEDES-BENZ      0013301035
MERCEDES-BENZ      A0003302735
MERCEDES-BENZ      A0003307035
MERCEDES-BENZ      A0013300735
MERCEDES-BENZ      A0013301035

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego G1-716 OPTIMAL w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.