Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Zastava YUGO 0.9 (1980.04-1992.06) 45km » QCD89 quinton
wybrany samochód: 
Zastava Yugo 0.9 (1980.04-1992.06) 45km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy QCD89 QUINTON

QCD89 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON

    Ocena:
numer części:

QCD89

dostawca:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:167
Ilość żeber:6
Ilość żeber:4
Szerokość [mm]:71
Koła pasowe:Koło pasowe podwójne

Status produktu: Normal
koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:167
Ilość żeber:6
Ilość żeber:4
Szerokość [mm]:71
Koła pasowe:Koło pasowe podwójne

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD89 QUINTON

numery OEM:
BMW      11 23 7 788 611
BMW      11 23 7 793 593

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD89 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.